welcome 2011...

My First Blog...2011

Monday 29 August 2011

ASSALAMMUALAIKUM.....2011

nice to meet you all.... ^-^

13 comments:

  1. hye.....

    SeLaMaT hArI rAyA AiDiLfItRi

    mAaF ZaHiR bAtIn..

    ReplyDelete
  2. AWAS!!!!! Pemberian CD percuma yang bertajuk AHMAD'S DREAM motifnya untuk memurtadkan orang melayu ISLAM!!!! Watak lakonan oleh orang melayu yang berjaya dimurtadkan....Sebarkan kalau sayangkan ISLAM!!! Bahayanya kartun POKEMON. bermaksud' SAYA YAHUDI'. PIKACHU bermaksud ' JADILAH ORANG YAHUDI'. CHARMANDER bermaksud 'ALLAH ITU LEMAH'. (NAUZUBILLAH). Jadi tolong Copy & Paste kepada semua umat islam.

    ReplyDelete
  3. Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah,
    Membuat orang tidak percaya menjadi percaya,
    Memberikan keberanian pada orang ketakutan...

    Setiap dari sesuatu yang dijadikan olehNya pasti datang dengan sebab dan sifat. Begitu juga dengan sebuah hari yang belum tentu manis pahit yang menanti untuk kita lalui sebagai hambaNya.

    Doa itu bekal,
    Doa itu senjata...

    Mana mungkin kita hamba yang lemah boleh mengatur langkah gagah tanpa bantuan dariNya, sedang Nabi dan para Rasul yang maksum saban malam bersengkang mata menadah tangan berdoa agar perjuangan dan hati mereka sentiasa di bawah kasih sayang dan rahmatNya. Apatah lagi kita insan yang lemah yang hina dina ini. Jangan sombong dengan Khaliq.

    ReplyDelete
  4. Perangai Buruk Lelaki...
    Anda lelaki? Rasa tercabar membaca tajuk entri ni? Rileks bro… Tak semestinya apa yang dituliskan ini betul semuanya. Yang penting, baca dan ambil peringatan. Buatlah perubahan mana-mana yang buruk. Semoga apa yang dikongsikan dalam entri ini berguna buat para pemuda di luar sana...

    ReplyDelete
  5. Meninggikan Suara

    Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

    Panas Baran

    Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawal....

    ReplyDelete
  6. Kaki Merokok

    Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah.

    ReplyDelete
  7. Perasan Terlebih

    Aduhaiii…lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu…ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…hahaha sedarlah!

    ReplyDelete
  8. Pengotor

    Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.haha....

    ReplyDelete
  9. "gaduh2 manja,gurau2 senda akn mngeratkn lg hubungan tu" betul or x??...hmm....pikir-pikir la...

    ReplyDelete
  10. Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”
    “Ok!” kata anak dia.
    Si ibu pun undur keretanya.
    “Lagi mak undur lagi” kata anak dia.
    “Lagi lagi” kata anak dia.
    Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar
    pokok kat belakang.
    Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”........(^.^

    ReplyDelete
  11. SoaLan Bangang Yg Buat Org Bengang !! Ggrrrrrr !!

    1)bile org npk ko baring tutup mate
    s: ko tidur ke?
    j:tak la,aku training mcm mane nk mati nnt.

    2)Imagine ko bwk tv ko yg rosak jmpe technician suro repair,die msti tnye gak:
    s: nk repair tv ke?
    j:tak la,aku bosan! so sje aku bwk tv ni jln2.

    3) time ko bgun tido,terus si bodo tnye ko:
    s:ko da bangun?
    j:ish,aku tgh tdo smbil jln la bodo~

    4)kwn ko call phone umah ko:
    s:mne ko?
    j:sini,kt bus stop!!!

    5)diorg nmpk ko kuar dr bilik mandi basah2:
    s:ko bru mandi ke?
    j:mana ade,aku jatuh dlm lubang jmban td!

    6)ko di dlm toilet,pintu berkunci,ade gk org ketuk pintu n tnye:
    s: ada org x?
    j:(*suare kiut) mne ade org!! taik yg bercakap ni!!!bikin panas itu

    ReplyDelete